Όλα όσα έγιναν στην παρουσίαση του βιβλίου Πώς να επιτύχεις σε 24 ώρες της Μαρίας Χατζηστεφανή

Η αίθουσα εκδηλώσεων του Public Café Συντάγματος κατάμεστη. Ο κόσμος που ήρθε να γνωρίσει από κοντά την συγγραφέα κι επιχειρηματία πολύς και, μάλιστα, νεαρής ηλικίας κυρίως. Το ενδιαφέρον του ακροατηρίου να θέσει ερωτήσεις, να φωτογραφηθεί μαζί της, να λάβει υπογεγραμμένο το αντίτυπό του, έντονο.

 

Η Μαρία Χατζηστεφανή βρέθηκε στην Αθήνα, για να παρουσιάσει το βιβλίο της Πώς να επιτύχεις σε 24 ώρες και η επιτυχία της επαγγελματικής της διαδρομής μεταφέρθηκε εντός αίθουσας. Μαζί της συζήτησε ο επίσης συγγραφέας, βραβευμένος επιχειρηματίας, συγγραφέας και YouTuber, Χρήστος Τσούνης, του οποίου το βιβλίο Τα 4 βήματα του πλούτου κυκλοφορεί ομοίως από τον Κλειδάριθμο. Προσιτή, φιλική, χαμογελαστή, απάντησε στις πολλές ερωτήσεις που τέθηκαν μετά την παρουσίαση. Και στη συνέχεια, ακούραστα, με ενθουσιασμό και καλή διάθεση υπέγραψε για το επόμενο δίωρο ένα ένα τα βιβλία της, φωτογραφήθηκε και μίλησε με το κοινό.

 

Όπως είναι φυσικό, οι περισσότερες ερωτήσεις προς τη Μαρία Χατζηστεφανή αφορούσαν τα μυστικά της επιτυχίας της και, κυρίως, τα κριτήρια με τα οποία επιλέγει να επενδύσει σε ένα καινούργιο brand, σε μια νεοφυή επιχείρηση. Μην ξεχνάμε πως η Μαρία είναι μία εκ των επενδυτών στην δημοφιλέστερη εκπομπή επιχειρηματικότητας παγκοσμίως, το “Dragons’ Den”, στην ελληνική εκδοχή της όπως εμφανίζεται στον ΑΝΤ1.

Τι διαφορετικό θα έκανε εάν ξεκινούσε σήμερα; «Αυτή τη στιγμή έχουμε το δώρο των social media, όπου ο καθένας με ένα τηλέφωνο και ένα τριπόδι μπορεί να φτιάξει content. Για μένα, εάν θέλεις να φτιάξεις το προφίλ σου, εάν θέλεις να λανσάρεις μια επιχείρηση, είναι ένα φοβερό δώρο».

Ποιες επενδύσεις ξεχωρίζει; «Υπάρχει ενθουσιασμός για όλες τις επενδύσεις που έχω κάνει».

Όσο για το πώς αντιμετωπίζει τυχόν σεξιστικές συμπεριφορές στον χώρο της: «Πάντα έβλεπα τον εαυτό μου ως επαγγελματία, επιχειρηματία. Στην Αγγλία που ζω και στην Αμερική που έχω περάσει πολλά χρόνια επιχειρηματικότητας, δεν έπιασα ποτέ τον εαυτό μου να σκέφτεται α, είμαι γυναίκα… Πιστεύω ότι όλοι πρέπει να είμαστε σοβαροί σε αυτό που κάνουμε. Αποκεί και πέρα όταν εκπέμπουμε σοβαρότητα θα λάβουμε και σοβαρότητα για να μπορούμε να είμαστε ίσοι στον χώρο της δουλειάς».

Τι είναι αυτό που θα την πείσει σε έναν επιχειρηματία για να επενδύσει στο εγχείρημά του; «Όπως λέω πάντα, θέλω να έχει καθαρή σκέψη. Οι καλύτερες παρουσιάσεις γίνονται από ανθρώπους που μας λένε αυτά που θέλουμε να ακούσουμε. Δηλαδή μία παρουσίαση που έχει απαντήσει τα βασικά, ποιο είναι το παρελθόν και ποιες οι πωλήσεις στο παρελθόν, τι έρχεται, ποια είναι τα πλάνα, και μας το παρουσιάσει με έναν τρόπο που να μας απαντά τις ερωτήσεις πριν εμείς τις ρωτήσουμε».

Άραγε είπε ποτέ «τα παρατάω!»; Ίσως εκπλαγείς με την απάντησή της: «Αυτό το λέω πολλές φορές. Και στο βιβλίο Νο2 –που ελπίζω να μεταφραστεί σύντομα από τον Κλειδάριθμο– ξεκινώ το κεφάλαιο από το πώς έγινα σχεδόν bankrupt (χρεωκόπησα) πριν μερικά χρόνια, και περάσαμε πολύ δύσκολες στιγμές γιατί παρθήκαν αποφάσεις που δεν ήταν σωστές, γίναν κάποια λάθη. Αν κάποιος πει ότι στην εταιρεία όλα είναι θετικά […], θα λέει ψέματα. Όλες οι εταιρείες έχουν σκαμπανεβάσματα. Αλλά όπως λένε στην Αγγλία, have a good night sleep, ξυπνάς την άλλη μέρα και ξαναξεκινάς».

Επενδύει με βάση τα οικονομικά στοιχεία ή το συναίσθημα; «Αν μπορώ να τα συνδυάσω, ναι, το προτιμώ».

Άνθρωπος ή ιδέα, σε τι δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα; «Πάντα είναι οι άνθρωποι στους οποίους επενδύουμε. Μπορεί μια ιδέα να είναι φοβερή, αλλά εάν ο άνθρωπος δεν μας εμπνέει, αυτό θα κάνει πάρα πολύ δύσκολη τη συνεργασία».

Πολλοί από τους παρευρισκόμενους χαρακτήρισαν τη Μαρία «έμπνευση» και «role model», πρότυπο για τη σύγχρονη γυναίκα και τον άντρα που έχουν επιχειρηματικά όνειρα αλλά όχι –κατ’ ανάγκη– στήριξη. Ποια η συμβουλή της Μαρίας; «Όταν ξεκίνησα την εταιρεία ήθελα να βρω ένα γκρουπάκι που να μπορούμε να υποστηρίζουμε η μία την άλλη. Γιατί κι εγώ ξεκίνησα και ήμουν ένα τίποτα στην Αγγλία. Οπότε βρήκα κάποιες γυναίκες που κι αυτές ξεκινούσαν εταιρείες, σε πολύ αρχικό στάδιο, σε τομείς πολύ διαφορετικούς. Βρισκόμασταν στο Starbucks για καφέ […] και μιλούσαμε. Έλεγα εγώ έχω αυτό το πρόβλημα, μου έλεγε κάποια α, εγώ το έλυσα έτσι. Γι’ αυτό και μου ήταν σημαντικό να δημιουργήσω ένα γκρουπάκι, κυρίως γυναικών, που περνούσαμε όλες τις ίδιες στιγμές, την ίδια πορεία… Κι ακόμη κρατάμε επαφή. Οπότε θα έλεγα είναι σημαντικό να βρεις ένα γκρουπ, είτε φυσικό είτε online, και να αλληλοϋποστηρίζεστε μεταξύ σας. Αυτό πρέπει να το έχουμε και να μην το σταματάμε ποτέ, σε όποια φάση κι αν είναι η εταιρεία».

 

Αυτές είναι μερικές από τις απαντήσεις που έδωσε η επιχειρηματίας κατά την παρουσίαση του βιβλίου της Πώς να επιτύχεις σε 24 ώρες, ξεχωρίσαμε. Αν θες μπορείς να παρακολουθήσεις ολόκληρη τη συζήτηση εδώ.

Κρατάς μυστικό; Το δεύτερο βιβλίο της Μαρίας Χατζηστεφανή ετοιμάζεται και αρκετά σύντομα θα το έχουμε στα ράφια μας!

Περισσότερα σε λίγο καιρό.

 

H Oμάδα των Εκδόσεων Κλειδάριθμος

 

 

Εκδόσεις Κλειδάριθμος
Οι Εκδόσεις Κλειδάριθμος ιδρύθηκαν το 1985 και τα πρώτα χρόνια της λειτουργίας τους δραστηριοποιήθηκαν στον χώρο της Πληροφορικής και στις τεχνικές και επιστημονικές εκδόσεις, εδραιώνοντας την παρουσία τους στον ελληνικό εκδοτικό χώρο και συμβάλλοντας αποφασιστικά στην καθιέρωση της ελληνικής ορολογίας Πληροφορικής. Οι πρώτοι τίτλοι που εκδόθηκαν αφορούσαν αποκλειστικά τους τομείς της Τεχνολογίας, της Μηχανολογίας, της Ηλεκτρονικής και της Πληροφορικής, αλλά από τη δεκαετία του 1990 άρχισαν να επεκτείνονται και στους τομείς των οικονομικών επιστημών και της διοίκησης επιχειρήσεων, καθώς και στον χώρο της προσωπικής βελτίωσης και ανάπτυξης.
To top

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.