Notice/home/klidarithm/klidarithmos.gr/vqmod/vqcache/vq2-system_storage_modification_catalog_controller_product_product.php262 Τρικυµίες παθών

Τρικυµίες παθών

-10% Τρικυµίες παθών

Τα νεανικά χρόνια του Κοραή στο Άμστερνταμ.

Τον Ιούνιο του 1771 ένας νεαρός έµπορος αποπλέει µε τον βοηθό του από το λιµάνι της Σµύρνης µε προορισµό το κοσµοπολίτικο Άµστερνταµ, όπου θα αναλάβει τη διεύθυνση ενός εµπορικού συνεταιρισµού. Είναι ο εικοσιτριάχρονος ∆ιαµαντής Κοραής, που πέρα από τις εµπορικές δραστηριότητες θέλει απελπισµένα να ξεφύγει από τον ζυγό των Τούρκων, να αναπνεύσει τον αέρα της ελευθερίας και να καλλιεργήσει το πνεύµα του στη «φωτισµένη» Ευρώπη.

Ο ίδιος αργότερα θα πει: «Η νεότης µου εσαλεύετο από τρικυµίας παθών». Αυτά τα πάθη περιγράφονται σε τούτη τη µυθιστορηµατική βιογραφία –µια εν πολλοίς άγνωστη αλλά σηµαντική πτυχή της ζωής του Αδαµάντιου Κοραή–, η µεταµόρφωσή του από συνεσταλµένο Ανατολίτη σε γοητευτικό µποέµ κοσµοπολίτη, η έκθεσή του στις ριζοσπαστικές ιδέες λίγο πριν από το ξέσπασµα της Γαλλικής Επανάστασης, η επαφή του µε σπουδαίους διανοούµενους, το πάθος του για µάθηση και η µύησή του στην τέχνη, στον έρωτα και στις απολαύσεις, αλλά και ο σκοτεινός εαυτός του, που θα αποκαλυφθεί όταν φτάσει στα έγκατα της θλίψης και στα όρια των αντοχών του.

Οι Τρικυµίες παθών είναι ταυτόχρονα το άγνωστο πορτρέτο του νεαρού Κοραή, αυτό µιας πολύπλευρης προσωπικότητας, που βιώνει τη σύγκρουση ανάµεσα σε ό,τι του δίνεται και ό,τι φιλοδοξεί να γίνει. Mε τους δισταγµούς, την τόλµη, την ευαισθησία, αλλά και το σπινθηροβόλο πνεύµα –ιδιότητες που έµελλε να συµβάλουν στην κατοπινή εξέλιξη του µεγάλου ∆ασκάλου του Γένους.

 

Απόσπασμα από το βιβλίο:

Είναι το ίδιο σπίτι, παρά τις αλλαγές στην πρόσοψή του, τον άπλετο φωτισµό, τα δένδρα, την πεζοδρόµηση του χωµάτινου δρόµου, παρά την αποµάκρυνση των στάβλων, το αναγνωρίζει, είναι το ίδιο σπίτι. Μέσα από εκείνο το παράθυρο παραµόνευε κάποτε τον κόσµο, και να που σε µια χρονική αναδίπλωση βρέθηκε εδώ ξανά και βλέπει πάλι τον εσωτερικό διάκοσµο αλλά και το εξωτερικό τοπίο. Ένας τρυφερός χειµωνιάτικος ήλιος πέφτει στο κανάλι.

Μια πλακέτα, δίπλα στην πράσινη πόρτα της εισόδου, γράφει το όνοµά του, γράφει τα χρόνια που έζησε εκεί, τη χρονολογία της γέννησής του και µιαν άλλη χρονολογία, του επόµενου αιώνα, να είναι άραγε αυτή η χρονολογία του θανάτου του;

 

 

 

 

Η Αργυρώ Μαντόγλου σπούδασε αγγλική λογοτεχνία, φιλοσοφία και κριτική θεωρία. Κείµενά της έχουν δηµοσιευθεί στον Τύπο, ενώ ασχολείται µε τη µετάφραση, τη διδασκαλία λογοτεχνίας και δημιουργικής γραφής. Έχει µεταφράσει έργα των Τζορτζ Έλιοτ, Βιρτζίνιας Γουλφ, Χένρι Τζέιµς, Τζέιν Όστεν, Έµιλι Μπροντέ, Καζούο Ισιγκούρο, Χαρούκι Μουρακάµι (για τη µετάφραση του Κάφκα στην ακτή έλαβε το Βραβείο Αναγνωστών Public), ενώ πεζά της έχουν βρεθεί στις βραχείες λίστες βραβείων του ∆ιαβάζω, του Αναγνώστη και του Athens Prize for Literature. Το Τρικυµίες παθών είναι το δέκατο βιβλίο της, και επισφραγίζει την πολύχρονη πορεία της στα ελληνικά γράµµατα.

Λογοτεχνία
Συγγραφέας Αργυρώ Μαντόγλου
Μετάφραση
Επιμέλεια
Σελίδες 264
Διαστάσεις 14 x 20,5 εκ.
Χρώμα Μονόχρωμο
Εξώφυλλο Μαλακό
Ημερομηνία έκδοσης 17/2/2021

Γράψτε μια αξιολόγηση

Σημείωση: η HTML δεν επεξεργάζεται!
    Κακή           Καλή

Captcha

Μιχάλης Παπαγεωργίου - dete.gr

Στο νέο της μυθιστόρημα «Τρικυμίες Παθών» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Κλειδάριθμος» , η Αργυρώ Μαντόγλου επιχειρεί με συγγραφική τόλμη να φωτίσει το «αθέατο σκηνικό» των νεανικών χρόνων του Αδαμάντιου Κοραή. Τον Ιούνιο του 1771 ένας νεαρός έµπορος αποπλέει µε τον βοηθό του από το λιµάνι της Σµύρνης µε προορισµό το κοσµοπολίτικο Άµστερνταµ, όπου θα αναλάβει τη διεύθυνση ενός εµπορικού συνεταιρισµού. Είναι ο εικοσιτριάχρονος ∆ιαµαντής Κοραής, που πέρα από τις εµπορικές δραστηριότητες θέλει απελπισµένα να ξεφύγει από τον ζυγό των Τούρκων, να αναπνεύσει τον αέρα της ελευθερίας και να καλλιεργήσει το πνεύµα του στη «φωτισµένη» Ευρώπη.
Μιλήσαμε μαζί της για τους «αλλόκοτους σπασμούς» του Κοραή, το στοίχημα για τη γλώσσα του βιβλίου και τη γοητεία που ασκεί το Άμστερνταμ.

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρη τη συνέντευξη


Τζέμη Τασάκου - amagi.gr

Μια φορά κι έναν καιρό λοιπόν, ζούσε ένας άβγαλτος, μα κάπως «αδάμαστος» Σμυρνιός. Ταπεινός, περιφερόταν με τα μαύρα σκουτιά και το καλπάκι του εκεί στην προκυμαία. Οι Τούρκοι ολόγυρά του του προκαλούσαν «σπασμούς αλλόκοτους»· εξίσου μάλλον και οι «μίζεροι Ρωμιοί», οι οποίοι «θα κατανοούσαν άραγε ποτέ […] ότι το ατομικό συμφέρον δεν γίνεται να αποκοπεί απ’ το συλλογικό;» Ο πατέρας του κάποια στιγμή θα τον στείλει αντιπρόσωπο στην Ολλανδία, στο Άμστερνταμ, να εμπορευτεί τσόχες, υφάσματα. «Μα ο Διαμαντής δεν νογάει από εμπόρια, αυτός είναι για τα γράμματα», θα διαμαρτυρηθεί η μάνα. (Ευτυχώς, για τους μεταγενέστερους, ο Αδαμάντιος Κοραής δεν νογούσε γρυ από εμπόρια).

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο


Φίλιππος Φιλίππου - diastixo.gr

Όπως διαβάζουμε στο σημείωμα της συγγραφέως στο τέλος του βιβλίου, το γράψιμο αυτού του χρονικού που αφορά το ταξίδι του νεαρού Κοραή στην Ευρώπη και την παραμονή του στο Άμστερνταμ της πήρε πολύ χρόνο. Αρχικά είχε πολλές αναστολές στο ν’ ασχοληθεί με μια τόσο σημαντική προσωπικότητα. Τελικά, αποφάσισε να το τολμήσει εξαιτίας της γοητείας που ασκούσε πάνω της ο λόγος του, το σπινθηροβόλο πνεύμα του, το χιούμορ του, αλλά και οι παρεξηγήσεις γύρω από την προσωπικότητά του. Μάλιστα, η Μαντόγλου, ενώ είχε την ενθάρρυνση να καταπιαστεί με τον Κοραή από τους πιστούς φίλους και φίλες της, είχε αντιμετωπίσει κι εκείνους που επιχείρησαν να την αποτρέψουν.

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο
 


Ξενοφών Α. Μπρουντζάκης - topontiki.gr


Ο Κοραής υπήρξε από τους πρώτους που επισήμαναν την ενότητα της ελληνικής γλώσσας και τη συνεχή εξέλιξή της μέσα στον χρόνο. Υπήρξε ο εισηγητής τής μέσης οδού ανάμεσα στους αρχαϊστές και τους δημοτικιστές. Πρότεινε, δηλαδή, μια γλώσσα που να έχει ως βάση τη λαϊκή, αλλά που θα «καλλωπιστεί» από την αρχαία ελληνική. Έτσι, εισηγήθηκε τη λεγόμενη καθαρεύουσα. Η προσωπικότητα του Κοραή είναι από τις πλέον δεσπόζουσες της εποχής της εθνικής παλιγγενεσίας. Όπως σημειώνει ο Λίνος Πολίτης στην «Ιστορία της νεοελληνικής λογοτεχνίας»: «Η προσωπικότητά του καθορίζει την τρίτη φάση του νεοελληνικού διαφωτισμού στις δυο προεπαναστατικές δεκαετίες 1800 – 1820».

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο


Μαρία Παναγιώτου - philenews.com
 

Η Αργυρώ Μαντόγλου ακολουθεί τον παθιασμένο 23χρονο Αδαμάντιο Κοραή στο Άμστερνταμ. Έναν τολμηρό προνομιούχο έμπορο και πραματευτή, ο οποίος αναζητεί τη μάθηση και τη γνώση στην ολλανδική πρωτεύουσα, μια πόλη που «αγαπάει τα φαντάσματά της».

Ποιο ήταν το έναυσμα για να γράψετε το βιβλίο «Τρικυμίες παθών»;

Η διαπίστωση ότι ο Κοραής ήταν μια πολύπλευρη προσωπικότητα και ότι, πέρα από το προσωπείο του γέροντα ασκητικού λογίου, υπήρξε κάποτε κι αυτός ένας παθιασμένος νέος που δοκίμασε τις εμπειρίες που του πρόσφερε η εποχή του, και μάλιστα ιδιαίτερα τολμηρός και αποφασισμένος να χαράξει τον δικό του δρόμο. Επίσης, η ενασχόλησή του με το εμπόριο με ξάφνιασε και με έβαλε στη διαδικασία να ψάξω την αλληλογραφία του και τις μαρτυρίες της εποχής.

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρη τη συνέντευξη


Πέρσα Κουμούτση - fractalart.gr


Η Αργυρώ Μαντόγλου βασίστηκε σε πηγές όπως η αλληλογραφία του Κοραή με πρόσωπα που επίσης αναφέρονται στο βιβλίο, σε μαρτυρίες αυτοπτών μαρτύρων και βέβαια σε βιβλία που αναφέρονται στο βίο και το έργο του, και τα μετουσίωσε όλα αυτά σε «λογοτεχνία» υψηλών προδιαγραφών και αξιώσεων. Ενώ, εκεί όπου υπήρχαν κενά, υπό την έννοια ότι δεν ανεβρέθηκαν πληροφορίες για κάποιες από τις περιόδους της νεανικής του ζωής, η επινόησή τους από τη συγγραφέα καθόλου δεν ‘ξενίζει’, ούτε διασαλεύει την «αυθεντικότητα» της εικόνας του, αντιθέτως. Θα έλεγα μάλιστα ότι η φαντασία εδώ συνεργεί απόλυτα με τον ρεαλισμό και την ιστορικότητα.

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο


Ελένη Γκίκα - liberal.gr

Η Αργυρώ Μαντόγλου συνάντησε τον Κοραή στη νιότη του μια μέρα με χιονιά στο Άμστερνταμ, όταν τρέχοντας να βρει καταφύγιο βρέθηκε μπροστά στην πλακέτα που υπάρχει στο σπίτι του, όπου έγραφε στα ελληνικά: «εδώ έζησε ο Αδαμάντιος Κοραής ο Μέγας Διδάσκαλος του Γένους». Τότε έγραφε η συγγραφέας το βιβλίο της «Σώμα στη βιτρίνα». Αλλά μας κυνηγούν οι ήρωες που θέλουν να αποκτήσουν σάρκα και αίμα από μας. Ειδικά εκείνοι οι οποίοι θέλουν να αποκαλυφθούν μέσα από μας. Να αναδείξουν το σημείο ψύξεως ή βρασμού τους εκεί όπου το νερό γίνεται πάγος ή υδρατμός και η κάμπια μεταμορφώνεται σε πεταλούδα. Και για τον νεαρό έμπορο Διαμαντή Κοραή ήταν τα τρία χρόνια της νιότης του που έζησε στο Άμστερνταμ και μαθήτευσε στη «φωτισμένη» Ευρώπη. Διότι του δόθηκε και αυτή η ευκαιρία. Κι ας έδειξαν ότι τότε όλα, σε εκείνη τη χρονική στιγμή, ως έμπορος, την έχασε.

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο


literature.gr

Καταξιωμένη συγγραφέας και μεταφράστρια. Ποια από τις δύο ιδιότητες θεωρείτε πιο δύσκολη και ποια αγαπάτε περισσότερο;

Κατ’ αρχήν δεν είμαι σε θέση να κάνω τέτοιου είδους διαχωρισμό, εννοώ να διαχωρίσω αυτές τις δυο ιδιότητες ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας ή τον συναισθηματικό παράγοντα. Όμως, μπορώ να πω ότι η μετάφραση ενός έργου κινητοποιεί μεν τον νου αλλά ταυτόχρονα με υποχρεώνει να εργαστώ μέσα σε ένα πλαίσιο  προκειμένου να υπηρετήσω το κείμενο ενός άλλου συγγραφέα, ενώ στα δικά μου βιβλία, έχω την ευκαιρία να απαλλαγώ από αυτό το πλαίσιο, να συνεργαστώ με τη φαντασία μου αλλά και το ασυνείδητο ή να κάνω τις όποιες ανατροπές στο κείμενο χωρίς να χρειαστεί να απολογηθώ σε κανέναν, εκτός ίσως από τους χαρακτήρες ή τον ίδιο μου τον εαυτό.


Πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρη τη συνέντευξη


bookpress.gr - Συνέντευξη

Πώς ξεκινήσατε να γράφετε το βιβλίο σας; Θυμάστε το αρχικό ερέθισμα;

Ναι το θυμάμαι. Ήταν η επιγραφή στα ελληνικά στο σπίτι όπου διέμεινε ο Κοραής κατά την παραμονή του στο Άμστερνταμ. Το ερώτημα τι γύρευε εκεί, πώς είχε έρθει και για ποιο λόγο, με έκανε να ψάξω και να βρω τις επιστολές και όλες τις διαθέσιμες μαρτυρίες προκειμένου να επιλυθεί το μυστήριο.

Ανάμεσα στην Ιστορία και την επινόηση, πού γέρνει η πλάστιγγα;

Προσπάθησα να διατηρήσω μια ισορροπία, χωρίς να παραβλέπω τα ιστορικά γεγονότα, να εμβαθύνω στην ψυχολογία, στα κίνητρα των χαρακτήρων και κυρίως στη γλώσσα, άλλωστε αυτή είναι και η δουλειά του μυθιστοριογράφου.


Πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρη τη συνέντευξη


Χριστίνα Χρυσανθοπούλου - clickatlife.gr
 

Η Αργυρώ Μαντόγλου μας συστήνει το βιβλίο της «Τρικυμίες Παθών»

Πώς αποφασίσατε να γράψετε για τον Αδαμάντιο Κοραή και δη για τα νεανικά του χρόνια στο Άμστερνταμ;

Ήταν μια σταδιακή διαδικασία και όχι μια απόφαση που πάρθηκε μεμιάς. Το γεγονός ότι έζησε έξι χρόνια στο Άμστερνταμ ως έμπορος και μάλιστα διευθυντής συνεταιρισμού (θέση που προϋποθέτει ευθύνες και εμπειρία στα περί των συναλλαγών) μου κέντρισε το ενδιαφέρον και άρχισα να ψάχνω το πώς βρέθηκε εκεί –κάπως έτσι ξεκίνησε και η δική μου περιπέτεια της γραφής του βιβλίου. 


Πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρη τη συνέντευξη


Κατερίνα Μαλακατέ - diavazontas.blogspot.com

Ένα μάλλον τολμηρό εγχείρημα ανέλαβε η Αργυρώ Μαντόγλου όταν αποφάσισε να γράψει το «Τρικυμίες παθών», τη μυθιστορηματική βιογραφία του Κοράη για τα νεανικά χρόνια του στο Άμστερνταμ. Η εικόνα που έχουμε για τον Κοράη, αυτή του σοφού, αυστηρού Δάσκαλου του γένους, που διαποτίστηκε από τις αρχές του Διαφωτισμού και της Γαλλικής επανάστασης, αλλά κι αυτού που επέβαλλε στην ουσία τη γλωσσική του άποψη στη χώρα για χρόνια, είναι πολύ διαφορετική από αυτή του νεαρού Διαμαντή που προσπαθεί να βρει τη θέση του στον κόσμο και την ταυτότητά του.

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο
 


Δάφνη Μαρία Γκυ-Βουβάλη - periou.gr

Η συγγραφέας παίρνει τον αναγνώστη από το χέρι, και πραγματοποιεί μαζί του μια βουτιά στον συγκεκριμένο χωροχρόνο του Άμστερνταμ του τέλους του 18ου αιώνα. Τι μας αποκομίζει; Μας δίνει την χαρά να μας παρουσιάσει, (και το βιβλίο κατά μια ευτυχή συγκυρία εκδόθηκε φέτος, οπότε και συμπληρώνονται 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση), τον Αδαμάντιο Κοραή έτσι όπως δεν τον ξέρουμε, και δεν τον φανταστήκαμε ποτέ. Σελίδα την σελίδα, η Αργυρώ Μαντόγλου κεντά την περιγραφή της, για να παραδώσει στην ελληνική Ιστορία άλλη μια ψηφίδα στο μωσαϊκό που συνθέτει τη ζωή του Μεγάλου Διδασκάλου του Γένους, καλύπτοντας ένα σημαντικό κενό που αφορά τα νεανικά του χρόνια.


Πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο


Λεύκη Σαραντινού - bookpress.gr

Τις Τρικυμίες παθών στην καρδιά του νεαρού Αδαμάντιου Κοραή αναλαμβάνει να αφηγηθεί η Αργυρώ Μαντόγλου, με τον δικό της ιδιαίτερο τρόπο στο νέο της μυθιστόρημα, εστιάζοντας σε μια άγνωστη περίοδο του βίου του διάσημου λογίου, τα χρόνια του στο Άμστερνταμ, από το 1772 μέχρι και το 1774. Όπως και η ίδια μας εξηγεί στον επίλογο του βιβλίου της, όλοι μας έχουμε συνηθίσει να σκεφτόμαστε τον Κοραή ως έναν σοφό λόγιο με άσπρα μαλλιά, εξολοκλήρου ταγμένο στο πνεύμα του διαφωτισμού στο Παρίσι και στην αποστολή του να βοηθήσει το υπόδουλο Γένος, δημοσιεύοντας τα έργα του, τέτοια όπως την περίφημη Αδελφική Διδασκαλία. Κι όμως, ο τρανός αυτός λόγιος υπήρξε κάποτε ένας μποέμ νέος με μια πολύπλευρη και ιδιαίτερη προσωπικότητα, που φλέρταρε επίμονα τόσο με τον έρωτα στο πρόσωπο γοητευτικών νεαρών κοριτσιών, όσο και με την ίδια την ιδέα της ελευθερίας.

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο
 


Ελπιδοφόρος Ιντζέμπελης - diastixo.gr
 

Η Αργυρώ Μαντόγλου σπούδασε αγγλική λογοτεχνία, φιλοσοφία και κριτική θεωρία. Κείµενά της έχουν δηµοσιευτεί στον Τύπο, ενώ ασχολείται µε τη µετάφραση, τη διδασκαλία λογοτεχνίας και δημιουργικής γραφής. Έχει µεταφράσει έργα των: Τζορτζ Έλιοτ, Βιρτζίνια Γουλφ, Χένρι Τζέιµς, Τζέιν Όστεν, Έµιλι Μπροντέ, Καζούο Ισιγκούρο, Χαρούκι Μουρακάµι (για τη µετάφραση του Κάφκα στην ακτή έλαβε το Βραβείο Αναγνωστών Public), ενώ πεζά της έχουν βρεθεί στις βραχείες λίστες βραβείων του Διαβάζω, του Αναγνώστη και του Athens Prize for Literature. Το μυθιστόρημα Τρικυμίες παθών, που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις Εκδόσεις Κλειδάριθμος και μας έδωσε την αφορμή για την ακόλουθη συνέντευξη, είναι το δέκατο βιβλίο της και επισφραγίζει την πολύχρονη πορεία της στα ελληνικά γράµµατα.

Τι σας ώθησε να γράψετε το μυθιστόρημα Τρικυμίες παθών;

Εκ των υστέρων σκέφτομαι τη διαδικασία και νομίζω ότι η γραφή του μυθιστορήματος ήταν απαραίτητη, για να αποδοθεί το άγνωστο μέρος της ζωής του Έλληνα δασκάλου...

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρη τη συνέντευξη


Ηλίας Κουτσερής - magnesianews.gr

«Τρικυμίες Παθών» τιτλοφορείται το δέκατο βιβλίο που υπογράφει η συγγραφέας Αργυρώ Μαντόγλου (εκδόσεις ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ) όπου μέσα στις σελίδες του ξετυλίγεται η άγνωστη σε πολλούς ιστορία των νεανικών χρόνων του Αδαμάντιου Κοραή, που τον κατέστησε σε μεγάλο δάσκαλο του γένους. Από τη Σμύρνη στο Άμστερνταμ και από το εμπόριο στην κατάκτηση της γνώσης, η κ. Μαντόγλου μας βάζει μέσα σε μια διαφορετική ιστορία που στιγματίζει την Ελλάδα όχι μόνο του τότε, αλλά και του σήμερα. Η ίδια μίλησε στο «Ράδιο ΕΝΑ» και στον Ηλία Κουτσερή για τον ήρωα του βιβλίου της αλλά και τις διδαχές που παίρνουμε από έναν Έλληνα Βολταίρο, όπως η συγγραφέας τον χαρακτήρισε.

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρη τη συνέντευξη
 


Ελένη Γκίκα - fractalart.gr
 

-«Οι τυχαίες συναντήσεις είναι ραντεβού» λέει ο Μπόρχες και η Γερόντισσα Γαβριηλία «Ο κόσμος γίνεται μια σταλιά για κείνους που είναι να συναντηθούν», πού και πώς συναντήσατε τον Κοραή σας, κυρία Μαντόγλου;

Η συνάντηση με τα κείμενα είναι πολύ παλιά καθώς υπήρχαν βιβλία του στην οικογενειακή βιβλιοθήκη. Διάβαζα τον Κοραή (κυρίως την αλληλογραφία του) όταν ήμουν παιδί, λάτρευα τη γλώσσα του και τον σαρκασμό του, χωρίς, φυσικά, να τα κατανοώ όλα, αλλά η συνάντηση με τον Κοραή στη νιότη του, έγινε μια μέρα με χιονιά στο Άμστερνταμ, όταν τρέχοντας να βρω καταφύγιο βρέθηκα μπροστά στην πλακέτα που υπάρχει στο σπίτι του, όπου έγραφε στα ελληνικά: «εδώ έζησε ο Αδαμάντιος Κοραής ο Μέγας Διδάσκαλος του Γένους». Φυσικά, εκείνη τη στιγμή, πέρα από το δέος που ένιωσα, δεν μου είχε περάσει από το μυαλό ότι θα καταλήξω να γράφω γι’ αυτόν, ωστόσο αυτά τα πράγματα λειτουργούν (ευτυχώς) υπογείως και καθορίζονται από ασυνείδητες προδιαθέσεις, συμπτώσεις και εμμονές. Κάπως έτσι ξεκίνησε η δική μου ενασχόληση με αυτή τη σχετικά άγνωστη περίοδο της ζωής του και ταυτόχρονα ανακάλυψα την πολυσχιδή και πολύμορφη προσωπικότητα του Έλληνα σοφού.


Πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρη τη συνέντευξη


Ελένη Γκίκα - liberal.gr

«Ήθελα και ελπίζω να κατάφερα να δώσω μιαν άλλη εικόνα του Δασκάλου, την εικόνα του ενθουσιώδους νέου που ανοίγεται στο άγνωστο και σε κάθε του βήμα ρισκάρει τα πάντα, χωρίς να εξορίζει τα πάθη του», υποστηρίζει η Αργυρώ Μαντόγλου υπογράφοντας την μυθιστορηματική βιογραφία «Τρικυμίες παθών» για τα νεανικά χρόνια του Διαμαντή Κοραή στο Άμστερνταμ, όταν νεαρός έμπορος ήρθε αντιμέτωπος με το μέλλον του.

«Η συνάντηση με τον Κοραή στη νιότη του, έγινε μια μέρα με χιονιά στο Άμστερνταμ, όταν τρέχοντας να βρω καταφύγιο βρέθηκα μπροστά στην πλακέτα που υπάρχει στο σπίτι του, όπου έγραφε στα ελληνικά: “εδώ έζησε ο Αδαμάντιος Κοραής ο Μέγας Διδάσκαλος του Γένους”», μας αποκαλύπτει η συγγραφέας.


Πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρη τη συνέντευξη

  • Κωδικός Προϊόντος: 84244
  • ISBN : 978-960-645-121-8
  • Διαθεσιμότητα: Διαθέσιμο
  • 14,40€
  • 12,96€

Ετικέτες: Τρικυµίες παθών

: Undefined index: category_id in on line